18 dages ferie

Ferien var fra den 29 maj-17 juni

Hej Alle sammen,

Jeg har som, de fleste af jer nok er klar over, været på ferie i lidt over to uger. Her er min rejsebeskrivelse, den er lang, men kunne ikke være kortereJ:

Vi kørte først over 1000 km til Sydney. Det tog en hel dag, fra tidligt om morgenen, til sent om aftnen.  Det er lidt mærkeligt at tænke på at vi stadig var i det samme land og den samme stat! Australien er enormt. Vi kom til min ’fasters’ hus hvor vi boede i 2 dage. Hun er rigtig sød og vi mødte også hendes børn, der dog er en del ældre end os, men de var begge rigtig søde.

Mandag fløj vi op til hvad der kaldes Guld Kysten. Der skulle vi tilbringe de næste 9 dage i byen: Surfers Paradise. Vi boede på 12 etage på et stort hotel, med udsigt over stranden. Det meste af tiden havde vi solskin og omkring 25 grader varmt. Der var dog et par få dage med skyer og en smule regn.

Jeg oplevede så meget, at jeg er nødt til at korte det ned. Men vi besøgte tre forlystelses parker. Der dog var meget forskellige. Dream World var ret almindelig, men havde bl.a. tigerunger udover de mange forlystelser. Så var jeg i Movie World som var fantastisk. Vi så en film i 4D (Jeg kunne mærke hvad der skete) og vi prøvede en masse rigtig sjove og fantastiske forlystelser, bl.a. den enorme Supermand rutsjebane. Den sidste var Sea world, der nok også var den sjoveste. Jeg så delfiner springe, jeg snorklede med hajer (små) og så isbjørne. Det var rigtig sjovt og meget spændene. Jeg prøvede desuden endnu flere forlystelser der.

Udover at skrige i de mange forlystelser jeg prøvede oplevede jeg meget andet. Jeg var i biografen, i et rum lavet af is, på et hus hvor der er mørkt og du går gennem forskellige rum og  jeg brugte en del tid på stranden, hvor der var store bølger. Vi brugte også noget tid med min anden kusine Brie der arbejdede over for vores hotel.

Derudover var jeg på to restauranter, meget forskellige, meget anderledes. Den ene var kaldet Draculas, hvilket var restaurant med teater, det var ret uhyggeligt. Den anden hed Outback Spectacular og var et show omkring livet ’outback’ i Australien, rigtig flot med mange heste!

Det var vidst alt vi lavede på Guld Kysten, fortalt meget hurtigt! Vi fløj tilbage til Sydney og brugte et par dage der. Desværre blev min værtsmor syg, så det blev begrænset hvad vi lavede. Jeg så dog Opera Huset og Sydney Harbor Bridge.  Desuden besøgte jeg en lille landsby uden for Sydney, der var rigtig hyggeligt. Vi brugte også en del tid med min værtsfars familie, der alle var rigtig søde!

Nå, men nu er jeg tilbage i Broken Hill, desværre begynder nogle af de andre udvekslingsstudenter at tage hjem nu, så jeg skal sige farvel til Emelie og Linda på onsdag.

I slutningen af næste måned. tager Catalina og Paulina hjem, desuden kommer min værtsøster Megan hjem fra Syd Afrika den 14 juli. Så det bliver en travl måned.

Jeg håber i alle har det rigtig godt, savner jer alle meget.

Knus Anna

Ps. Jeg sætter snart billeder ind på min hjemmeside fra ferien.